مزایا و معایب قابلمه گرانیتی

انتشار : 1397/08/26
+ 141 -143

بر خلاف مطلبی که برخی برای معرفی قابلمه یا تابه و دیگر ظروف گرانیتی مطرح می کنند...


 

مزایا و معایب قابلمه گرانیتی

بر خلاف مطلبی که برخی برای معرفی قابلمه یا تابه و دیگر ظروف گرانیتی مطرح می کنند، قابلمه گرانیتی هیچ ارتباطی با سنگ گرانیت ندارد. لازم است توضیح دهیم که گرانیت، نوعی سنگ در طبیعت است و تنها به دلیل ظاهر تشابهی که این پوشش با این سنگ دارد نام گرانیت برایش انتخاب شده است.

گرانیت نه تنها ترکیبی از مزایای تفلون و سرامیک است بلکه به لحاظ ساختاری هم ادغام هر دو پوشش است. به این گونه که نخستین لایه ی داخل قابلمه گرانیتی و تابه گرانیتی،(PTFE تفلون) است و دانه های رنگی که بصورت پراکنده داخل ظرف گرانیتی دیده می شود دانه های سخت سرامیک است. این پوشش روی سطح داخلی ظرفی از جنس آلومینیوم خالص، آلومینیوم آلیاژی یا استیل قرار می گیرند.

مزایای قابلمه گرانیتی :

پوشش گرانیتی داخل قابلمه؛ نچسبی خوب و ماندگاری بیشتر نسبت به سرامیک، مقاومت بیشتر در برابر سایش نسبت به تفلون، همچنین مشخصات بهداشتی بهتری نسبت به تفلون دارد.

اما مراقبت های مرسومی که برای تفلون به کار می روند اگر برای ظروف گرانیتی هم رعایت شوند عمر آن ها بیشتر خواهد شد؛ مانند استفاده از قاشق چوبی در حین طبخ غذا، جلوگیری از خیلی داغ شدن ظرف بدون روغن یا آب، سرد و گرم نکردن ناگهانی ظرف، ضربه نزدن به پوشش داخل ظرف و پرهیز از نگهداری غذا داخل ظرف در یخچال.

قابلمه گرانیتی یا سرامیکی؟

قابلمه سرامیکی به بازار عرضه شده بود و علاقه مندان خود را داشت که با ورود قابلمه گرانیتی به بازار ظروف پخت پز، این سئوال برای خیلی ها مطرح شد که میان این دو کدام را انتخاب کنند؟ با توجه به مقاله ای که به تفصیل در مورد پوشش سرامیک صحبت کردیم و گفتیم که سرامیک، پوششی است که در برابر سایش و حرارت بسیار مقاوم است؛ در نتیجه از بهداشت و سلامتی خوبی برخوردار است. اما این موضوع را نباید نادیده گرفت که پوشش سرامیکی پس از مدتی استفاده نچسب بودنش به مرور کم و کمتر می شود. حال باتوجه به این صحبت ها در مورد قابلمه سرامیکی و مواردی که در این مقاله راجع به قابلمه گرانیتی گفته شد، هر کسی می تواند با توجه به سلیقه و الویت هایش یکی از این پوشش ها را انتخاب نماید.
با توجه به مقاله هایی که راجع به تفلون، سرامیک، گرانیت و مقایسه ی علمی که ارائه دادیم، بسته به الویت شما و انتظاری که از ظروف پخت و پز دارید می توانید بهترین انتخاب را داشته باشد.
تیم کارشناسی ما با بررسی محصولات بازار و آزمایش روی ظروف گرانیت، پرطرفدارترین ظروف گرانیتی بازار را معرفی می کنند.

برچسب ها:

مزایا و معایب قابلمه گرانیتی

مزایای قابلمه گرانیتی

قابلمه گرانیتی یا سرامیکی

مزایای پوشش گرانیت

بهترین قیمت

ارسال سریع

پرداخت امن

پشتیبانی سریع