درباره ظروف گرانیت

انتشار : 1397/05/14
+ 229 -223

ظروف گرانیتی


ظروف گرانیتی

در میان پوشش‌های نچسب ظروف، گرانیت از همه بادوام‌تر و سخت‌تر است. گرانیت نام دیگر سنگ خاراست. این ماده، ده برابر سخت تر از تفلون است. همچنین به دلیل سنگی بودن‌اش گرما را در خود نگه داشته و غذا در آن دیرتر از ظروف معمولی می‌سوزد. تمیز کردن گرانیت بسیار ساده است؛ کافیست دستمالی خشک بر آن کشیده و ذرات غذا را از روی‌ش پاک کنید. حتما می‌دانید که استفاده از روغن تنها برای این است که غذا در زمان سرخ شدن به کف ظرف نچسبد. بنابراین در زمان استفاده از ظروف گرانیتی، نیازی نیست که از روغن یا کره استفاده کنید و به همین دلیل غذای پخته شده کالری کم‌تری داشته و سالم‌تر خواهد بود. یکی دیگر از خواص این ظروف تغییر ندادن طعم غذاست. تفلون و سرامیک به دلیل این‌که از مواد مصنوعی ساخته می‌شوند، تا حد بسیار کمی با غذا ترکیب شده و طعم آن را تغییر می‌دهند. ولی گرانیت ماده‌ای طبیعی است و طی سالیان سال در طبیعت به وجود آمده و پایدار شده است. دمایی که روی اجاق به گرانیت می‌دهیم، بسیار کمتر از مقداری است که در زمان تشکیل‌اش به خود دیده است، و به همین دلیل می‌توان مطمئن بود که ملکول‌های خود را از دست نمی‌دهد.


قابلمه

قابلمه‌ی تیارا و تی دی اف (tdf )  از جنس گرانیت است. این قابلمه در سایزهای ۱۸ ، ۲۰ ، ۲۲ ، ۲۴ ، ۲۶ و ۲۸ ارایه می گردد.به عنوان مثال قابلمه سایز ۲۰ دارای گنجایش ۳ لیتر است. وزن آن نیز معادل ۱۶۰۰ گرم بوده که این وزن نسبتا زیاد به‌دلیل وجود پنج لایه در ساختار ظرف است. همچنین قابلمه از دستگیره‌های باکالیتی بهره می‌برد و در شیشه‌ای قابلمه شما را به‌صورت چشمی بدون برداشتن در از مراحل پخت خوارک آگاه می‌سازد. در ادامه به بررسی بخش‌های مختلف قابلمه می‌پردازیم.
بدنه
zorof-graniti-2-2
با یک برش عرضی از بدنه‌ی قابلمه می‌توان به لایه‌های آن نگاهی کوتاه داشت. به‌ترتیب از لایه‌ی بیرونی به داخل، قابلمه دارای یک لایه‌ی خارجی از جنس گرانیت است. لایه‌ی بعد یک ورق آلومینیوم به ضخامت ۴ میلی‌متر بوده که علاوه بر کاستن از وزن ظرف، مقاومت بالایی در ساختار قابلمه از خود نشان می‌دهد. در ادامه‌‎ی سفر به مرکز قابلمه از یک لایه‌ی مبنا و اولین روکش آن گذر می‌کنیم. در نهایت بازهم پوششی از جنس گرانیت، لایه‌ی داخلی قابلمه را تشکیل می‌دهد. این پنج لایه بدون استفاده از فلزات سنگین مانند کادمیوم ساخته شده است. فلز کادمیوم قابلیت چکش‌خواری و شکل‌پذیری بالایی دارد اما برای انسان مضر بوده و موجب اختلالات گوارشی می‌شود. از دیگر ویژگی‌های بدنه می‌توان به انتقال حرارت سریع آن اشاره کرد. این مزیت پخت خوراک با شعله‌ی کم را نیز میسر خواهد کرد.


دستگیره‌ها

برخی از قابلمه های محصولات تیارا و تی دی اف از دو دستگیره‌ی باکالیتی بهره می‌برد. دستگیره‌ها با یک قطعه‌ی فلزی به قابلمه متصل شده‌اند. این قطعه فلز علاوه بر اتصال دستگیره‌ها به بدنه باعث دور ماندن آن‌ها از شعله و جلوگیری از سوختن‌شان می‌شود.  جنس باکالیتی دستگیره‌ها علاوه بر استفاده به‌عنوان عایق حرارتی، گریپ نرمی دارد. این گریپ در هنگام آشپزی کنترل بهتری از قابلمه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.


در قابلمه

 این ظرف را به‌همراه یک درب شیشه‌ای عرضه کرده است. این در شیشه‌ای از نوع پیرکس یا شیشه‌ی نسوز بوده وطراحی و تولید شده است.  اشاره به طراحی ساختار بیرونی در مشابه حرف زد دارد. ابتدا در شیشه‌ای توسط یک لایه‌ی فلزی با دهانه‌ی قابلمه در تماس بوده و پس از آن در شیشه‌ای با دهانه‌ی ظرف فیت ‌می‌شود. همچنین در دارای یک حفره‌ی تخلیه‌ی بخار است. هنگام پخت، حفره‌ی تخلیه بخار باعث تخلیه فشار بیش از ظرفیت قابلمه خواهد شد. از قپه‌ی در نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. قپه نیز از جنس دستگیره‌ها و با همان ویژگی‌های اشاره شده است. در ضمن قپه گرد و کروی نبوده و با شباهت‌اش به دستگیره‌ها دارای یک فضای توخالی است. این فضا علاوه بر کاستن از وزن در قابلمه کنترل بهتری از آن را در اختیار آشپز قرار می‌دهد.


استفاده و نگهداری از ظروف گرانیتی

    قبل از استفاده تمامی برچسب های محصول را جدا کرده و با مابع ظرفشویی ، اسفنج نرم و آب گرم شستشو دهید.
    سطح ماهیتابه را با کمی روغن و یا کره جهت پخت و پز آماده کنید .
    همواره از شعله متوسط جهت پخت و پز استفاده کنید و به هیچ وجه ظروف را درحالتی که خالی هستند بر روی شعله زیاد قرار ندهید.
    ترجیحا از ابزارآلات آشپزی پلاستیکی و یا چوبی جهت جابجایی مواد غذایی در هنگام پخت و پز استفاده کنید و جهت افزایش طول عمر محصول خود از ابزارآلات فلزی استفاده ننمایید.
    از برش دادن و یا خرد کردن مواد غذایی با اشیا نوک تیز مانند چاقو در داخل ظرف خودداری فرمایید.
    ظروف گرانیتی می بایست پس از هربار استفاده شستشو شوند.
    ظروف گرانیتی را می توانید در داخل ماشین ظرفشویی قراردهید . ولی پیشنهاد می گردد به صورت دستی بشویید .
    از مواد شوینده غیر مایع جهت شستشوی دستی استفاده ننمایید.
    از ظروف گرانیتی جهت ذخیره و نگهداری مواد غذایی (مخصوصا مواد غذایی چاشنی دار) استفاده ننمایید.
    دسته های سیلیکونی را در معرض شعله مستقیم و اشیا نوک تیز قرار ندهید.
    جهت محافظت ظروف خود از لکه ها (که ممکن است باعث آسیب زدن به سطح ظرف شود) می بایست بعد از هر شستشو ظرف خود را آب کشیده و کاملا خشک نمایید.
    جهت شستشو از سیم ظرفشویی استفاده ننمایید.درصورت استفاده از سیم ظرفشویی ممکن است یاعث ایجاد خط و خش در سطح ظرف گردد.
    پس از شستشو ظرف خود را به طور کامل خشک نمایید.
    نگهداشتن ظروف به صورت داخل هم ، ممکن است باعث ایجاد خش درسطح ظرف و همچنین تغییر شکل لبه های ظرف گردد.

مزایای ظروف گرانیتی

ظروف گرانیتی تیارا علاوه بر دارا بودن تمامی خواص و مزایای ظروف گرانیتی مشابه دارای خواص ویژه زیر نیز می باشد :

    ایجاد مقاومت ویژه در برابر خراشیدن ، سایش ،توسط تیتانیوم
    مقاومت در برابر اثرات مخرب غذاهای چرب و غذاهای با قند بالا
    عدم استفاده از ماده مضر PFOA

zorof-graniti-5
شرایط گارانتی و ضمانت نامه

محصول خریداری شده با رعایت دستورالعمل های ارایه شده در این دفترچه راهنما و استفاده صحیح در مقابل هرگونه نواقص و معایب ناشی از شرایط تولید تا تاریخ انقضا مندرج در این برگ ضمانت می گردد. همچنین ضمانت می گردد ، ظروف با بهترین مواد اولیه تولید شده است .

    قطعات مستهلک شونده ، لوازم جانبی و الحاقی مانند کلیه قطعات باکالیت ، سیلیکون ، پلاستیک و پیرکس شامل این ضمانت نامه نمی شود ، خریدار می بایست در هنگام خرید ، محصول را کاملا بررسی کرده و از لحاظ ظاهری سالم تحویل بگیرد . درصورت نیاز به تعویض هریک از قطعات هزینه مربوطه طبق تعرفه های شرکت محاسبه می گردد.
    محصولاتی که دستکاری شده و یا در تعمیر گاه های غیر مجاز تعمیر شده باشند ، از گارانتی شرکت تیارا خارج می گردند.
    بنابر تشخیص کارشناسان شرکت تیارا ، خسارت ناشی از استفاده نادرست برخلاف شرایط و نحوه استفاده در دفترچه راهنما ، آثار سوختگی شکستگی ، حرارت بیش از حد و خراش های ناشی از مصرف ناصحیح ، سوختگی غذا ، ضربه یا سقوط ، شستشو یا رسوب زدایی ناصحیح با مواد شوینده غیر مجاز ، ناخالصی آب مصرفی ، استفاده جهت مصارف تولیدی و صنعتی و خارج از محیط خانه ، حمل و نقل و بلایای طبیعی مانند : سیل ، آتش سوزی و … مشمول این ضمانت نامه نمی گردد.
    هزینه های ایاب و ذهاب در کلیه مراحل گارانتی و تعمیرات پس از آن برعهده مشتری می باشد.
    ضمانت نامه های مخدوش و یا فاقد مهر و امضا فروشنده از درجه اعتبار ساقط می باشند.

برچسب ها:

قابلمه گرانیت

تیارا

قابلمه

گرانیت

ظروف گرانیت

بهترین قیمت

ارسال سریع

پرداخت امن

پشتیبانی سریع