ضرورت ثبت مشخصات مراکز نگهداری لوازم خانگی درسامانه جامع انبارها

انتشار : 1397/05/14
+ 207 -184

ضرورت ثبت مشخصات مراکز نگهداری لوازم خانگی درسامانه جامع انبارها


ضرورت ثبت مشخصات مراکز نگهداری لوازم خانگی درسامانه جامع انبارها

تبریز- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ثبت مشخصات مراکز نگهداری لوازم خانگی در سامانه جامع انبارها ضروری است.

 به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی، غلامعلی راستی در جلسه ستاد مبارزه با احتکار و اختفاء ضمن اعلام این مطلب که صدور بارنامه برای کالاهایی قابلیت صدور دارد که مبدا و مقصد آن در سامانه جامع انبار ها ثبت شده باشد؛ افزود : هرکالای بدون بارنامه در حال حمل و نقل مشمول کالای قاچاق بوده و یا عرضه خارج از شبکه محسوب می شود و نهایتا مبدا و یا مقصد آن به عنوان محل احتکار کالا مشمول پیگرد قانونی است .

وی ادامه داد : در حال حاضر ۴۸ اتحادیه صنفی مرکز استان مشمول اعلام موجودی انبار و ثبت مشخصات مراکز نگهداری کالا در سامانه جامع انبار است که لوازم خانگی نیز جز این اتحادیه ها محسوب می شود .

غلامعلی راستی اظهار داشت : تاکنون بیش از ۹۰ درصد مشخصات انبارها در سطح استان ثبت شده است .

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزایش ۴۰ درصدی قیمت برخی لوازم خانگی را خارج از عرف دانست و گفت : وضعیت روانی بازار و همچنین عدم عرضه لوازم خانگی از سوی برخی نشانهای معروف باعث این افزایش قیمت است که در این میان بیشتر از همه، اصناف و فروشندگان این اقلام ضرر می کنند .

وی خواستار اعلام موجودی انبارها در سریعترین زمان ممکن توسط اعضای اتحادیه لوازم خانگی استان شد و اضافه کرد : شهروندان هرگونه کم فروشی و یا عدم عرضه کالا در همه صنوف را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند .

جانشین رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی اقلام لوازم خانگی شامل یخچال، یخچال فریزر، ماشین لباسشوئی و تلویزیون تولید داخلی را جزء کالاهای مشمول طرح تشدید مبارزه با احتکار و اختفاء برشمرد و به کلیه تولید کنندگان و عرضه کنندگان تاکید کرد : از هرگونه انبارش و عدم عرضه محصولات خود به بازار با هدف ایجاد التهاب در بازار به منظور گرانفروشی محصولات جداً خودداری کنند .

کد خبر 4363820

 

بهترین قیمت

ارسال سریع

پرداخت امن

پشتیبانی سریع