راهنمای خرید چرخ گوشت

انتشار : 1397/09/22
+ 127 -139

برخی از مهم ترین مشخصات و ویژگی های چرخ گوشت ها ...


راهنمای خرید چرخ گوشت
 
با وجود فروش گوشت چرخ کرده بسته بندی شده در بازار هنوز بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند تا چرخ گوشت را خود در منزل تهیه نمایند تا از کیفیت گوشت چرخ کرده مصرفی در غذای خود اطمینان داشته باشند و در مقابل از هزینه های مصرفی نیز بکاهند، در ادامه برخی از مهم ترین مشخصات و ویژگی های چرخ گوشت ها را بررسی می کنیم.
 
قدرت و توان: 
اولین ویژگی که باید به آن توجه شود توان دستگاه است، هرچه توان دستگاه بالاتر باشد می توانید در مدت زمان کمتری کار چرخ کردن گوشت را به اتمام برسانید و همچنین در استفاده های طولانی مدت فشار کمتری به دستگاه شما وارد می شود.
 
حداکثر ظرفیت دستگاه: 
این آیتم که با معیار کیلوگرم در دقیقه اندازه گیری می شود، بیانگر ظرفیت خروجی دستگاه چرخ گوشت است، این مقدار رابطه مستقیم دارد با قدرت چرخ گوشت که در بالا به آن اشاره شد، ظرفیت خروجی بیشتر از 1/5 کیلوگرم در دقیقه یک ظرفیت بالا و خوب برای چرخ گوشت های خانگی محسوب می شود.
 
تعداد شبکه های چرخ گوشت: 
سایز رشته های چرخ شده گوشت بر اساس سایز شبکه ای که در دهانه چرخ گوشت قرار می گیرد تعیین می شود بنابراین هرچه تنوع این شبکه ها بیشتر باشد مصرف کننده راحت تر می تواند سایز گوشت چرخ شده را انتخاب کند.
 
جنس تیغه ها: 
قسمت اصلی یک دستگاه چرخ گوشت تیغه آن می باشد که وظیفه چرخ کردن گوشت را بر عهدا دارد، لذا جنس این تیغه باید به گونه ای باشد که بر اثر استفاده مکرر دچار فرسایش و یا تغییر شکل نشود.
 
سیستم محافظت حرارتی از موتور: 
حرارت ایجاد شده در موتور دستگاه چرخ گوشت به دلیل سرعت زیاد گردش آن به شرعت بالا می رود و به همین خاطر در گذشته نیاز بود تا بعد از چند دقیقه استفاده، دستگاه برای دقایقی خاموش شود تا دمای آن کاهش یابد، اما در دستگاه های جدید سیستم محافظت حرارتی باعث می شود تا در صورت بالا رفتن دمای موتور از حد مجاز، دستگاه به طور خودکار خاموش شده و تا زمان امکان مجدد روشن نمی شود، بهتر است به هنگام خرید از وجود این سیستم اطمینان حاصل نمایید.
 
کلیدبرگردان(Reverse): 
معمولاً اکثر چرخ گوشت ها از این قابلیت برای چرخ کردن و جداسازی تکه گوشت ها و چربی های به جا مانده در لابه لای تیغه استفاده می کنند که این امر باعث سهولت در خارج شدن مواد از داخل گلویی دستگاه می شود.
 
لوازم جانبی: 
معمول ترین این لوازم سوسیس ساز و کبه ساز می باشند که به مصرف کننده این امکان را می دهد که با استفاده از سوار کردن این قطعات، گوشت چرخ شده را به شکل سوسیس ساز و یا کبه تهیه نماید.

 

برچسب ها:

راهنما خرید چرخ گوشت

بهترین چرخ گوشت

چرخ گوشت

مزایای چرخ گوشت

بهترین برند چرخ گوشت

بهترین قیمت

ارسال سریع

پرداخت امن

پشتیبانی سریع